Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمد حسین سبزعلى


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » قاریان » تعداد بازدید: ٣٠٨٤٨٧
محمد حسین سبزعلى
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
محمد حسین سبزعلى در اول آبان ماه سال ۱۳۳۵ در شهر تهران چشم به جهان هستى گشود تولد او در خانواده اى مذهبى، زمینه ساز پرورش در مسیر پربرکت قرآن کریم شد.



شنیدن تلاوت قرآن توسط یکى از اعضاى هیئت محله اولین بارقه هاى عشق و علاقه به تلاوت قرآن را در او ایجاد کرد. پس از آن آشنایى با یک قارى به نام حاج محمد ثابتى و شرکت در کلاسهاى آموزش او، اشتیاق آقاى سبزعلى را به امر تلاوت قرآن دو چندان نمود محمد حسین سبز على از پدر و مادرش، آقاى محمد ثابتى و نیز استاد ابراهیم پور فرزید به عنوان افراد مؤثر در امر تربیت و آموزش قرآن خود یاد مى کند.



او توصیه هاى مقام معظم رهبرى از سال ۱۳۵۲ و همچنین شرکت در جلسات قرآن مسجد على ابن موسى الرضا علیه السلام را بد این مسیر بسیار مؤثر مى داند. آقاى سبزعلى آموزش علوم مختلف قرآنى را از سال ۱۳۵۰ در تهران آغاز کرد.
آقاى سبزعلى داراى دیپلم طبیعى است. او در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرده و سه فرزند دارد. فرزندان و اعضاى خانواده او نیز در قرائت قرآن تلاش خوبى دارند و در این راه از راهنمائیهاى ارزشمند پدر، بهره ها مى گیرند. محمد حسین سبزعلى براى اولین بار در سال ۱۳۵۹ موفق شد در رادیو سراسرى تلاوت کند. او مى گوید اولین بار که صداى خود را از رادیو شنیدم، باورم نمى شد و خیلى منقلب شده و تصمیم گرفتم تا آخر عمر این راه نورانى و جذاب را ادامه دهم.
حاج محمد حسین سبزعلى در امر تلاوت قرآن در ابتدا از استاد عبدالباسط سپس از محمود على البنّاء تقلید مى کرد.
و بمدت دو سال از مرحوم شعبان محمود عبدالعزیز صیاد و آنگاه از مرحوم مصطفى اسماعیل تقلید مى کرد او در زمینه تقلید از قاریان مشهور کشور مصر معتقد است: باید از بزرگان و مشاهیر قرائت قرآن در جهان که قدمت بسیار دارند تقلید نمائیم و تلاش کنیم با قاریان کنونى کشور مصر به رقابت بپردازیم.
آقاى سبزعلى توجه به قاریان جوانى را که در ابتداى راه تلاوت قرآن هستند به ۴ نکته جلب مى کند:
اول اینکه هر روز هر نوار یک قارى که انتخاب نموده اند گوش کنند دوم در جلسات قرآن اساتید شرکت کنند و تلاش کنند جلسه اى که مى روند از بهترین ها باشد سوم هر روز ۲ یا ۳ مرتبه تمرین تلاوت قرآن داشته باشند و چهارم اینکه امور اجتماعى و اخلاقى باید در حد عالى باشد تا با شخصیت قرآنیش تعادل داشته باشد. حاج محمد حسین سبزعلى همراه دیگر قاریان، به کشورهاى مختلفى سفر کرده و در آنجا به تلاوت قرآن پرداخته که با استقبال گسترده حاضرین مواجه شده است. از جمله به کشورهاى عربستان سعودى، سوریه، اندوزنزى، مالزى، تایلند، چین، غنا، نیجریه، آفریقاى جنوبى، بنگلادش، ایالیا، فرانسه، پاکستان و هندوستان سفر کرده است.
آقاى محمد حسین سبزعلى نخستین بار در سال ۱۳۵۲ در مسجد کرامت مشهد مقدس در جلسه آقاى فاطمى در محضر مقام معظم رهبرى به تلاوت پرداخت و معظم له که همواره با رهنمودهاى خویش، قاریان قرآن را مورد عنایت قرار داده اند، او را تشویق نمودند. او تا کنون بارها در حضور معظم له به تلاوت قرآن پرداخته است. آقاى سبزعلى قرآن را راه رهایى از مفاسد اجتماعى مى داند و معتقد است که باید جاذبه ها در این مسیر که در برابر جذبه هاى دیگر جامعه بیش از پیش رهنما باشد.
حاج محمد حسین سبزعلى علاوه بر تلاوت قرآن در محافل و مجالس مختلف، به تدریس در دبیرستان نیز اشتغال داشته، در شوراى عالى قرآن بعنوان کارشناسى مشغول همکارى است.
او از اساتید: مصطفى اسماعیل، غلوش و منشاوى به عنوان برترین اساتید مصر از آغاز تا کنون نام مى برد و همچنین معتقد است که اساتید شحات محمد انور، اللّیثى و دکتر نعینع از قاریان برتر کشور مصر در حال حاضر هستند. آقاى سبزعلى از سال ۱۳۶۰ تا کنون بارها در مسابقات مختلف قرآن در استانها و شهرهاى مختلف به داورى پرداخته است.
آقاى سبزعلى در بسیارى از مسابقات قرآن شرکت نموده است. در سال ۱۳۶۰ مقام دوم استان تهران و نیز مقام دوم مسابقات بین المللى اوقاف را کسب نموده و همچنین در سال ۱۳۷۵ در مسابقات بین المللى کشور مالزى شرکت نموده و مقام دوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. او از سال ۱۳۵۰ به تدریس در زمینه هاى مختلف قرآنى در حسینه ها، مساجد، جلسات و هیئتهاى مذهبى مبادرت ورزیده اس


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمد حسین سبزعلى

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,